Top suplimente naturale pentru un plus de energie

Top suplimente naturale pentru un plus de energie

Indiferent de sezonul în care suntem, fiecare dintre noi trece uneori prin perioade lipsite de energie, în care orice task pare dificil și greu de realizat sau chiar ridicatul din pat devine o povară. În aceste situații, fiecare dintre noi trebuie să susținem organismul și să îi dăm un boost de energie pentru ca și el la rândul lui să ne susțină și să ne ajute să realizăm cu succes toate treburile zilnice. Desigur, pentru a-i oferi organismului această energie, alegerea unei diete regulate și sănătoase, împreună cu un somn odihnitor și cu exercițiile fizice regulate sunt cele mai importante aspecte pe care trebuie să le avem în vedere. Însă, provocările vieții nu ne oferă întotdeauna timp pentru a ne ține constant de aceste 3 aspecte. Din fericire, ca de fiecare dată, natura este alături de noi și ne oferă tot ce are ea mai bun, inclusiv în acele situații, și anume, suplimente naturale care să ne ofere un boost de energie.

Am realizat un top de suplimente și produse naturale care sunt recunoscute ca „energizante” și care, pe lângă energie, oferă și alte beneficii organismului.

Semințe de chia

Fiind bogate în fibre, proteine și acizi grași Omega-3, semințele de chia sunt un aliment ideal pentru stimularea nivelului de energie. Fibrele ajută la încetinirea eliberării zahărului în fluxul sanguin, oferind energie susținută pe tot parcursul zilei. Proteinele și grăsimile sănătoase ajută, de asemenea, la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge, prevenind acele temute căderi de energie de la jumătatea după-amiezii. Pe lângă nivelul de energie crescut pe care semințele de chia le oferă organismului, acestea mai sunt benefice și pentru îmbunătățirea digestiei, pentru reducerea numărului de kilograme, pentru fortificarea oaselor, pentru menținerea sănătății orale dar și pentru protecție cardiacă și pentru îmbunătățirea activității creierului.

Adăugați semințele de chia în smoothie-ul de dimineață sau în fulgii de ovăz, pentru un început de zi cu un plus de energie.

Semințe de in

Semințele de in sunt o altă sursă excelentă de fibre și acizi grași esențiali. Acestea conțin, de asemenea, lignani, compuși vegetali care s-au dovedit a reduce oboseala și a îmbunătăți vitalitatea generală. De asemenea, semințele de in s-au dovedit extrem de benefice pentru a preveni semnele îmbătrânirii, datorită conținutului bogat de antioxidanți, care sunt benefici și în caz de afecțiuni în zonele intime. Semințele de in ajută și la stimularea digestiei, la scăderea tensiunii arteriale, la reducerea riscului de atac vascular cerebral, la prevenirea cancerului, tratarea depresiei, pentru regenerarea părului și pentru reducerea tensiunii arteriale.

Presărați semințe de in măcinate pe cerealele de la micul dejun, în iaurturi, smoothie-uri, salate sau adăugați-le la o rețetă de prăjituri de casă pentru o gustare suplimentară de după-amiază.

Pulbere de Maca

Pulberea de Maca este derivată dintr-o rădăcină vegetală peruviană și se spune că ajută la creșterea rezistenței, a forței și a energiei. Cunoscută și ca Ginsengul din Anzi, Maca este cultivată de secole ca aliment și plantă medicinală pentru proprietățile nutritive și afrodiziace excepționale. Pe lângă boost-ul de energie pe care îl oferă, Maca ajută și la îmbunătățirea sistemului hormonal și a activității sexuale, atât în rândul bărbaților cât și ale femeilor, deoarece prezintă proprietăți afrodiziace excepționale. Totodată, crește procesul de dezvoltare al mușchilor și asigură un aport nutritiv excelent datorită compoziției bogate în minerale, vitamine și aminoacizi.

Maca este disponibilă sub formă de pulbere cât și de capsule, ceea ce o face ușor de adăugat în smoothie-uri, shake-uri, înghețată sau diverse deserturi.

Extract de ceai verde

O altă opțiune populară pentru creșterea nivelului de energie este extractul de ceai verde. Acesta conține cofeină, precum și antioxidanți puternici numiți catechine, care s-au dovedit a îmbunătăți metabolismul și a spori arderea grăsimilor. Pe lângă aceste proprietăți, ceaiul verde este benefic și pentru sănătatea cavității bucale și întărirea sistemului imunitar, datorită conținutului ridicat de antioxidanți, dar și pentru îmbunătățirea stării de spirit, sănătatea memoriei și îmbunătățirea funcțiilor cerebrale.

Atunci când este administrat înainte de exercițiile fizice, extractul de ceai verde poate contribui, de asemenea, la îmbunătățirea performanțelor, oferind un plus de energie.

Vitamine și minerale

Vitaminele și mineralele sunt excelente pentru un impuls energetic în orice moment al zilei! Acestea pot fi folosite pentru a da organismului un impuls energetic. Iată câteva dintre acestea:

  • Vitamina B12 este esențială pentru producția de energie. Ea se găsește în alimente precum ouăle, carnea și produsele lactate. De asemenea, puteți lua un supliment dacă credeți că nu obțineți suficient prin alimentație.
  • Fierul este un alt nutrient care este important pentru nivelul de energie. Se găsește în alimente precum carnea roșie, legume verzi cu frunze închise la culoare, stafide, linte și fasole. Dacă aveți un nivel scăzut de fier, vă puteți simți obosit și leneș. Discutați cu medicul dacă ar trebui sau nu să luați un supliment de fier.
  • Magneziul este un mineral esențial, care oferă un real ajutor în reacțiile biochimice ale enzimelor. În ceea ce privește nivelul de energie, o cantitate optimă de magneziu în organism poate face diferența deoarece, acesta ajută la transformarea alimentelor consumate în energie. Magneziu se găsește cu preponderență în avocado, nuci caju, spanac, migdale, semințe de dovleac, fasole neagră fiartă, banane, ciocolată neagră, tofu.

Ginseng

Ginsengul este una dintre cele mai populare alegeri, deoarece se crede că ajută la îmbunătățirea clarității mentale și a concentrării, precum și a rezistenței fizice. Folosit de mult timp ca o modalitate naturală de a crește nivelul de energie și vitalitate - atât mentală cât și fizică, ginsengul siberian este deosebit de eficient pentru a ajuta la combaterea oboselii, reducând în același timp nivelul de stres (care poate duce adesea la senzația de epuizare). Alte beneficii ale consumului de ginseng sunt: gestionează menopauza, reduce osteoporoza, ajută la vindecarea rănilor, îmbunătățește funcțiile cognitive, îmbunătățește funcțiile limfatice, stabilizează nivelul de zahăr din sânge. Puteți găsi suplimente de ginseng sub formă de capsule sau sub formă de pulbere - perfecte pentru a vă bucura de băuturi calde atunci când aveți nevoie de un plus de vitalitate în timpul zilei!

Ashwagandha

Folosită în mod tradițional în medicina ayurvedică pentru a ajuta organismul să facă față stresului, Ashwagandha este o planta indicată pentru orice vârstă, care poate înlocui nu doar ginsengul, ci orice alt remediu revigorant natural ori de sinteza. De asemenea, ashwagandha este una din cele mai puternice plante adaptogene (specii care ajută organismul să se adapteze în condiții de stres fizic ori emoțional intens). Printre multitudinea de beneficii pe care această plantă le oferă organismului, enumerăm: previne îmbătrânirea, reduce hipertensiunea, reduce colesterolul, fortifică structurile nervoase, scade timpul de vindecare a rănilor, crește rezistența și forța fizică.

Pulbere de sfeclă roșie

O altă opțiune excelentă pentru creșterea nivelului de energie este pulberea de sfeclă roșie. Sfecla roșie este bogată în fier, acid folic și nitrați, care se transformă în oxid nitric în organism și îmbunătățește fluxul sanguin în tot corpul - inclusiv la creier! Oxidul nitric ajută la îmbunătățirea funcției cognitive și a memoriei, astfel încât vă veți simți mai alert și mai concentrat pe tot parcursul zilei. Alte beneficii ale pulberei de sfeclă roșie sunt: detoxifiază și energizeaza organismul, reglează pH-ul, elimină surplusul de apă din organism, crește oxigenarea celulelor, scade tensiunea arterială, protejează ficatul și reduce colesterolul.

Pulberea de sfeclă roșie poate fi adăugată la smoothie-uri sau shake-uri sau luată ca atare cu apă.

Ulei de cocos MCT C8 Bio

Obținut exclusiv din nuci de cocos Bio, Uleiul MCT C8 se transformă rapid în energie cetonică, care alimentează creierul și arde grăsimile. Ajută la controlul poftelor și îmbunătățește performanța cognitivă pentru a vă menține în formă. Acidul caprilic prezent în uleiul de cocos este o trigliceridă cu lanț mediu (MCT - Medium Chain Triglyceride), mai exact o grăsime de calitate superioară, energizantă și ușor de digerat. Pe lângă aceste proprietăți, uleiul de cocos MCT C8 reduce pofta de mâncare, ajută la arderea grăsimilor, oferă imunitate și sănătate naturală, menține sănătatea vaselor de sânge și combate candidoza.

Revitalizați-vă energia slăbită cu aceste suplimente de top! Dacă energia voastră este slabă, poate fi timpul să luați în considerare administrarea unui supliment energizant natural. Există multe opțiuni diferite disponibile, cu gusturi și arome diferite, astfel încât este imposibil să nu găsiți o variantă potrivită!


Surse:

https://www.healthline.com/

https://www.webmd.com/

Comentarii

Articole similare

Lintea - beneficii pentru sănătate
Lintea - beneficii pentru sănătate
Știai că în vechime, timp de secole întregi, lintea a fost considerată carnea săracului? Cei care nu își permiteau să consume carne sau pește, din cauza sărăciei, alegeau să consume linte. Alegerea...