Sfaturi pentru un somn odihnitor

Sfaturi pentru un somn odihnitor

După o zi întreagă de muncă și de agitația care există în viața de zi cu zi, cu toții așteptăm acel moment în care ne pregătim de somn și ne punem în pat. După cum știm și simțim, prin somn, organismul nostru „își încarcă bateriile” iar metabolismul se asigură că deține destulă energie pentru toate funcțiile vitale. Totodată, somnul reface corpul, alimentează mintea și întărește celulele din corp. Însă, pentru a putea organismul nostru să se încarce de energie pentru următoare zi, datoria noastră este să ne asigurăm că avem toate condițiile pentru un somn de calitate.

Cum creăm confortul necesar pentru un somn odihnitor?

În primul rând, este foarte important să ne asigurăm că încăperea în care dormim este bine aerisită și oxigenată, deoarece, pe timp de zi se formează o mulțime de microbi iar umiditatea din încăpere este crescută.
Un alt aspect de care trebuie să ținem cont este salteaua pe care dormim, care trebuie să fie una confortabilă și de calitate, iar pernele să fie comode deoarece este aproape imposibil să obțineți un somn profund și de calitate pe o saltea inconfortabilă. Mai mult decât atât, salteaua și pernele inconfortabile vor duce la dureri de spate, gât, șolduri sau umeri iar ulterior, la stare de oboseală pe toată durata zilei.
Pe lângă aceste aspecte, o atenție deosebită trebuie îndreptată și spre alimentație. Pentru ca organismul nostru să nu fie supra-solicitat pe timp de noapte, este recomandat ca cina să conțină alimente ușor digerabile, care să se consume cu cel puțin 90 de minute înainte de culcare. Și nu în ultimul rând, unul dintre cei mai importanți factori care influențează calitatea somnului este temperatura din camera în care dormim. În special în această perioadă, când gradele de afară cresc considerabil, există riscul ca și gradele din încăpere să fie ridicate, ceea ce duce la un disconfort în timpul nopții.

Câte grade este recomandat să fie în camera în care dormim, pentru a putea avea un somn odihnitor

Persoanele cu vârstă înaintată, copii mici și nou-născuții au nevoie de o temperatură mai ridicată în timpul somnului și asta datorită faptului că cei mici nu își pot regla temperatura corpului la fel de ușor ca adulții dar și a faptului că spațiul intrauterin al mamei are temperatura de aproximativ 37 grade Celsius. După timpul petrecut în maternitate, unde se pune accent pe trecerea de la aceste grade la mediul ambiant, nou-născutul are nevoie de o temperatură a camerei de 22-23 grade Celsius. Dacă temperatura este mai scăzută sau mai ridicată semnificativ, iar diferența de temperatură între camere este ridicată, copilul este expus la o creștere a sensibilității.
În cazul adulților, temperatura optimă pentru un somn odihnitor este de 18.5-19 grade Celsius, aceasta variind cu 1 grad în plus sau minus de la o persoană la alta, deoarece, în timpul somnului temperatura corpului scade, începând iar să crească abia spre finalul ciclului de somn. Aceasta fiind scăzută, se va îmbina excelent cu temperatura din cameră. Astfel, corpul va putea cu ușurință să-și regleze temperatura internă, ceea ce va duce la un somn odihnitor pe parcursul nopții. Dacă în schimb, temperatura din cameră este prea scăzută sau prea ridicată, aceasta poate afecta scăderea temperaturii interne a corpului, ceea ce va duce la perturbarea somnului.

Sfaturi pentru un somn odihnitor

  • setați termostatul camerei să scadă temperatura în timpul orelor de somn pentru a nu risca ca temperatura să crească peste cea optimă.
  • deschideți ferestrele pentru a maximiza circulația aerului.
  • schimbați așternutul în funcție de anotimp, astfel încât plapuma folosită iarna să nu provoace supraîncălzire pe timp de vară.
  • folosiți lenjerii de bumbac, atât pentru dumneavoastră ca pijama cât și pentru așternuturi, pentru a putea elimina transpirația.
  • evitați cofeina în a doua parte a zilei.
  • ține-ți camera întunecată și îndepărtați din încăpere, pe cât se poate, dispozitivele electronice care emit lumină.
  • asigurați-vă că în dormitor este liniște, îndepărtați dispozitivele care pot suna sau emite sunete în timpul nopții și
  • folosiți dopuri de urechi dacă există zgomote externe pe care nu le puteți controla.
  • încercați să stabiliți o rutină de somn regulată, la aceeași oră în fiecare zi.
  • păstrați ușile dormitorului închise, pentru a evita filtrarea suplimentară a luminii din alte încăperi.
  • păstrați ordine în dormitor deoarece acesta este ultimul lucru pe care îl vedeți înainte să adormi, ceea ce poate
  • influența orice gânduri îngrijorătoare sau pot duce chiar și la anxietate crescută.
  • nu dormiți în timpul zilei mai mult de 20-30 de minute pentru a nu influența somnul de noapte.

Dacă vă confruntați cu probleme ale somnului, chiar și urmând toate sfaturile pentru un somn odihnitor, natura este alături încă o dată și pentru ameliorarea acestei afecțiuni. Știați că valeriana este una dintre plantele care ajută la combaterea insomniei?

Astfel, tinctura de valeriană, extrasă din rădăcina de valeriană, este extrem de benefică pentru echilibrarea emoțională și neuro-psihică deoarece elimina tensiunile care apar la nivel psihic și care împiedică instalarea somnului. Totodată, aceasta îmbunătățește calitatea și durata somnului.

Un alt produs excepțional benefic pentru un somn odihnitor este Sediphyt de la producătorul român PlantExtrakt, produs 100% natural. Acesta conține extracte vegetale de valeriană, hamei, passiflora, roiniță, escholtzia și ovăz. Sediphyt este un adjuvant în stări de agitație psihică dar și în stări de dezechilibru al sistemului nervos vegetativ, facilitând adormirea și îmbunătățind calitatea somnului.


Surse:

https://www.healthline.com/

https://doc.ro/

Review-uri