Cum sa-ti intaresti imunitatea pe timp de iarna

Cum să-ți întărești imunitatea pe timp de iarnă

Este din nou acel moment al anului în care sezonul de răceală și gripă este în plină desfășurare. Știm deja cu toții că iarna este aceea perioada din an în care suntem mai susceptibili de a ne îmbolnăvi. Vremea rece și stresul din perioada sărbătorilor ne pot slăbi sistemul imunitar, lăsându-ne vulnerabili la răceli, gripă și alte afecțiuni.

Din fericire, există multe modalități vă puteți întări imunitatea și să rămâne sănătoși în această iarnă, fără a depune mult efort. Iată care sunt acestea:

Dormiți suficient

Este foarte important să dormiți suficient pentru o sănătate generală optimă, inclusiv pentru sănătatea sistemului imunitar, deoarece lipsa somnului poate duce la probleme de sănătate atât fizice cât și psihice. De asemenea, un somn de proastă calitate poate îngreuna nivelul de concentrare, amintirea lucrurilor și luarea deciziilor.

Există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a vă asigura că dormiți bine. În primul rând, evitați cofeina și alcoolul înainte de culcare. Ambele substanțe pot interfera cu somnul. În al doilea rând, stabiliți un program regulat de somn. A merge la culcare și a te trezi la aceeași oră în fiecare zi poate ajuta la reglarea ritmului de somn al corpului. În cele din urmă, creați o rutină relaxantă la culcare. Acest lucru ar putea implica o baie caldă înainte de somn, un ceai de mușețel, o atmosferă plăcută sau cititul unei cărți. Dacă doriți mai multe sfaturi pentru un somn odihnitor, vă invităm să citiți articolul Ce alimente să eviți seara, înainte de culcare.

Faceți sport chiar și pe timp de iarnă

Atunci când vremea de afară este „înspăimântătoare”, asta nu înseamnă că trebuie să vă cuibăriți la căldurică, sub o pătură confortabilă în fața ecranelor până vine primăvara. Doar pentru că nu puteți petrece atât de mult timp în aer liber nu înseamnă că trebuie să vă sacrificați rutina de fitness. Așadar, ce trebuie să faceți este să căutați o serie de exerciții fizice pe care le puteți face acasă și să vă faceți o rutină din a le practica.
Pe lângă aceste exerciții, pentru a face puțină mișcare ajută chiar și o plimbare zilnică în jurul blocului. Doar asigurați-vă că vă îmbrăcați călduros și luați-o mai ușor dacă nu sunteți obișnuit să faceți exerciții în frig.

Folosiți dezinfectant natural pentru mâini

Există multe rețete de dezinfectanți naturali pentru mâini care nu conțin substanțele chimice dure care se găsesc în majoritatea mărcilor cumpărate din magazin. Aceste dezinfectante includ de obicei ingrediente precum aloe vera, hamamelis și uleiuri esențiale, care pot fi benefice pentru pielea și pentru sistemul imunitar.

Spălați-vă mâinile în mod regulat

Este important să vă spălați mâinile în mod regulat, mai ales dacă ați fost în preajma unor persoane bolnave sau cu simptome de gripă și răceală. Chiar și dacă nu ați fost, cu siguranță ați pus mâna pe obiecte comune. Și știm deja cu toții cât de ușor se pot răspândi microbii. Așadar, folosiți apă caldă și săpun și frecați mâinile timp de cel puțin 20 de secunde.

Nu uitați să vă curățați gadgeturile

Telefonul, laptopul și alte gadgeturi pot adăposti microbi, așa că asigurați-vă că le curățați în mod regulat. O ștergere rapidă cu o cârpă dezinfectantă sau un detergent pe bază de alcool este o soluție potrivită și sigură.

Mâncați alimente care întăresc imunitatea

Există anumite alimente care vă pot ajuta să vă întăriți imunitatea precum: citrice, usturoi, mere, sfeclă, măceșe, ghimbir, broccoli, fasole, cătină, ceapă, pește, ficat. Includeți-le în dieta dvs. pentru a vă ajuta să vă mențineți sistemul imunitar puternic. Consumul de multe fructe și legume, precum și cereale integrale, proteine slabe și grăsimi sănătoase, vă ajută organismul să funcționeze cât mai bine și întăresc sistemul imunitar. De asemenea, pentru un stil de viață sănătos și un organism puternic, nu se recomandă consumul de alimente prăjite, produse de panificație, produse pe bază de zahăr sau băuturi carbogazoase.

Limitați stresul

Stresul poate afecta sistemul imunitar, așa că este important să găsiți modalități de a-l gestiona. Sesiunile de yoga, de meditație, de citit, somnul profund, lumânările parfumate, râsul, muzica sau petrecerea timpului în aer liber pot contribui la reducerea nivelului de stres.

Beți multe lichide

Știați că apa potabilă poate ajuta la întărirea imunității? Apa ajută organismul să se mențină sănătos și să lupte împotriva infecțiilor. Atunci când este deshidratat, corpul nu poate funcționa corect și este mai susceptibil la boli. De asemenea, consumul ridicat de apă potabilă în sezonul rece ajută la producerea limfei, răspunzătoare de transportul celulor albe din sânge. Așadar, asigurați-vă că beți multe lichide, în special apă, pentru a vă menține corpul hidratat și sistemul imunitar puternic.

Luați suplimente naturiste

Deși nu există nicio pastilă magică atunci când vine vorba de întărirea sistemului imunitar, există anumite suplimente care vă pot ajuta. Vitaminele A, C, D și E, acizii grași Omega-3 precum și minerale ajută la întărirea sistemului imunitar și la menținerea sănătății. Pentru creșterea imunității, există mai multe vitamine care sunt benefice, despre care puteți citi accesând acest link.

Urmând aceste sfaturi simple, vă puteți ajuta să vă întăriți imunitatea și să vă mențineți sănătoși pe tot parcursul sezonului.

Comentarii

Articole similare

Lintea - beneficii pentru sănătate
Lintea - beneficii pentru sănătate
Știai că în vechime, timp de secole întregi, lintea a fost considerată carnea săracului? Cei care nu își permiteau să consume carne sau pește, din cauza sărăciei, alegeau să consume linte. Alegerea...